loading...
اطلاعات من
سمانه پهلوانی بازدید : 1820 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مطمئنا اکثر افرادی که از دستگاه های قابل حمل USB مانند کارت های حافظه ، فلش مموری ها ، هاردهای اکسترنال و … استفاده می کنند با ارور write protect  رو به رو  شده اند .

با عرض سلام خدمت  کاربران عزیز

مطمئنا اکثر افرادی که از دستگاه های قابل حمل USB مانند کارت های حافظه ، فلش مموری ها ، هاردهای اکسترنال و … استفاده می کنند با ارور write protect  رو به رو  شده اند .

این ارور بیشتر در مواردی مثل پاک کردن فایلی یا کپی کردن فایلی به فلش مموری باعث عذاب کاربران می شود و فلش مموری به سختی فرمت می شود که ما راه حل فرمت کردن آن را در این پست خواهیم گذاشت .

حال باید بگوییم که آیا این ارور راه حل خاصی دارد ؟  آیا می توان دوباره از فلش مموری خود مثل سابق استفاده کرد ؟  آیا می توان ارور write protect را فلش مموری یا کارت حافظه حذف کرد؟

باید بگویم بله ، ما می توانیم با استفاده از روش های زیر ارور write protect را از فلش مموری خود حذف کرده و  از فلش مموری خود  مثل سابق استفاده کرد .

توجه : در بعضی از فلش ها دکمه ای وجود دارد که با جا به جا کردن آن ، فلش قفل می شود و ارور write protect می آید . در صورتی که فلش شما هم از این دکمه ها داشته باشد می توانید با جابه جا کردن آن به راحتی این ارور را حذف کنید . پس قبل از انجام مراحل زیر ابتدا مطمئن شوید که فلش شما این دکمه را ندارد و بعد شروع به انجام مراحل زیر کنید .

خوب شروع میکنم به شرح دادن راه حل های پاک کردن ارور  write protect  :

راه حل اول :

1- ابتدا رایانه ی خود را خاموش کنید و فلش مموری را به رایانه متصل کنید .

2- رایانه را روشن کنید و بعد با زدن دکمه F8  به تنظیمات boot  بروید .

3- گزینه ی Safe Mode with Command Prompt  را انتخاب کنید .

4- بعد از بالا امدن فایل ها ،با توجه به نام درایو Usb مورد نظر این خط فرمان را بنویسید :

C:\windows\system32>X

و سپس اینتر را فشار دهید . (توجه داشته باشید که به جای x باید نام درایو خود را بنویسید.)

5-  عبارت X:\>format X  رابنویسید و اینتر را فشار دهید . ( توجه داشته باشید که X نام درایو فلش مموری یا کارت حافظه و… شما هست )

6-  اگر (Y/N) آمد شما (Y) را انتخاب کنید و اینتر را فشار دهید.

7- حال فلش مموری شما به صورت کامل فرمت می شود که ارور write protect را از فلش شما پاک خواهد کرد .

راه حل دوم :

1- منو  start  را باز کنید .

2- در قسمت جست و جو ، run را تایپ کنید و بعد از پیدا شدن آن را اجرا کنید .

3- عبارت Regedit را در run تایپ کرده و اینتر را فشار دهید که در این صورت registry editor باز خواهد  شد .

4- مسیر زیر را در regedit دنبال کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

توجه: اگر storage device policies  در رجیستری شما وجود نداشت می توانید فایل زیر را دانلود کنید و با اجرا کردن فایل دانلود شده آن فایل ، به رجیستری اضافه خواهد شد .

دانلود : add.bat

حجم : 1 کیلو بایت

پسورد : www.errorso.com

5- بر روی write protect کلید کنید . در پنجره باز شده در قسمت value data  عدد این قسمت را به 0 تغییر دهید و بعد ok  کنید .

توجه : اگر WriteProtect وجود نداشت روی قسمتی خالی کلیک راست کنید و سپس در قسمت New گزینه Dword 32 bit را انتخاب کنید و نام آن را WriteProtect (با رعایت حروف کوچک و بزرگ) بگذارید.

6- از ریجستری خارج شده  و رایانه خود را ریستارت  و کارت حافظه یا فلش مموری خود را دوباره به رایانه متصل کنید و از آن استفاده کنید .

توجه: در صورتی که ارور write protect هنوز از فلش مموری شما رفع نشده است راه حل های زیر را دنبال کنید  .

راه حل سوم : فرمت کردن کارت حافظه یا فلش مموری

با استفاده از نرم افزار Apacer formatting utility شما می توانید فلش  خود را به راحتی فرمت کنید .برای این کار ابتدا فایل زیر را دانلود کرده و فایل را از حات زیپ خارج کنید.

دانلود : Apacer formatting utility

حجم : 52 کیلو بایت

پسورد : www.errorso.com

توجه : از ذخیره کردن این فایل در کارت حافظه یا فلش خود جدا خودداری کنید!!!

پوشه ای را که از حالت زیپ خارج کرده اید را باز کنید و بر روی start.bat  دوبار کلیک کنید . حال فلش شما در حال فرمت شدن است  و تا زمانی که کار فرمت تمام نشده است فلشتان از رایانه جدا نکنید .

در این مرحله فلش شما از ارور write protect  پاک شده است و می توانید از آن استفاده کنید و اگر ارور write protect  را مشاهده کردید مراحل زیر را انجام دهید .

راه حل  چهارم :

1- منوی start را باز کنید و در قسمت جست و جو عبارت cmd  را تایپ کرده و جست و جو کنید .

2- Cmd را باز کرده و دستور زیر را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید :

Chkdsk X:/F

با این کار فلش شما Check Disk می شود و اگر مشکلی در فلش باشد آن را رفع می کند.

توجه : به جای X  نام درایو فلش یا کارت حافظه خودتان را بنویسید به عنوان مثال : chkdsk J:/F

راه حل پنجم :

1- به منوی start رفته و در قسمت جست و جو cmd  را جست و جو کنید . بعد از پیدا شدن ، آن را باز کنید .

2- در cmd  موارد عبارت diskpart  را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید .

3- سپس عبارت list disk  را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید .

4- حال عبارت select disk  را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید . ( #  شماره درایو فلش یا کارت حافظه شما هست که آن را می توانید از list disk  پیدا کنید .)

5- و در آخر عبارت attributes disk clear readonly  را تایپ کنید و اینتر را فشار داده و از cmd خارج شوید .

از دوستان خواهش می کنم اگر روش دیگری  برای حل این ارور دارند ما را هم با خبر کنند تا  با گذاشتن در سایت  ، زمینه ی استفاده ی دیگران از آن فراهم گردد .

کاربران عزیز می توانند در صورتی که مشکلی در رابطه با مراحل بالا یا ارور write protect  برایشان پیش آمد در قسمت دیدگاه آن را بیان کنند .

با تشکر 

سعید . رشته تحصیلی : مهندسی نرم افزار
  1. zahra پاسخ دادن
    ای خدا من دیوانه شدم...روش اول رو که نتونستم اجرا کنم چون Safe Mode with Command Prompt اصلا در قسمت بوت نبود.راه حل سوم هم نتیجه نداد.چون اون قسمت که گفتید رو اجرا میکردم اما فرمت نمیکرد.بقیه ی راه ها رو هم امتحان کردم هیچ کدوم نتیجه نداد.توروخدا کمکم کنید اههه
    • سعید پاسخ دادن
      سلام شما رروش دوم رو انجام دادید ؟ فکر کنم با روش دوم به جواب برسید و دیگه این ارور نیاد در مورد safe mode هم باید بگم که وقتی رایانه رو ریستارت می کنید تو صفحه سیاه دکمه F8 رو بزنید اون موقع به safe mode منتقل میشید . در مورد روش سوم باید عرض کنم اگه شما از طریق رایانه نمی تونید فرمت کنید ،باید از این روش استفاده کنید اگر باز هم مشکل شما رفع نشد در این صورت با پشتیبانی آنلاین تماس بگیرید .
    • مصطفی پاسخ دادن
      سلام با روش دوم صد در صد مشکلتون حل میشه من خودم با این روش چند تا فلش رو از حالت رایت پروتکت دراوردم
  2. حبیب پاسخ دادن
    آقا واقعا کارت درسته یعنی ایول داری من قبلا خیلی تلاش کردم درست کنم اما نتونستم ام این دفه دیگه شد. خیلی باحالی دمت گرم. دردت بخوره تو سر اونی که ویروسش رو ساخته ایشلا که تا آخر عمر زکام بگیره و خوب نشه :-)
  3. shayan پاسخ دادن
    سلام وافعا ممنون بخاطر کمکتون نجاتم دادید مر30
    • سعید پاسخ دادن
      خوشحالم که مشکلتون حل شد .
  4. احسان پاسخ دادن
    سایت خوبی دارین اگه لینک های دانلود تون خوب باشه.
    • سعید پاسخ دادن
      نظر لطفتونه کدوم یکی از لینک ها خرابه شما بگین تا برطرفش کنم .
      • مهدي پاسخ دادن
        اگه لينك دانلود مستقيم بو عالي بود.
        • سعید پاسخ دادن
          سلام لینک های دانلود این پست همه مستقیم هستند. پایدار باشید در پناه حق
  5. Azad پاسخ دادن
    merrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrsi
  6. mn پاسخ دادن
    با هیچ کدومش نشد حالا چیکار کنم
    • سعید پاسخ دادن
      سلام اگه نشد باید بگم که فلشت خراب شده و باید بیخیالش بشی .
  7. Mohammad پاسخ دادن
    سلام من روش دوم رو امتحان کردم جواب داد واقعا ازتون ممنونم مرررررررررسسسسسسسیییییییییییییی
    • سعید پاسخ دادن
      سلام خوشحالم که مشکلتون حل شد .
  8. یونس پاسخ دادن
    سلام من اون فایل یک کیلو بایتی رو دانلود کردم ولی اون گزینه به رجیستری اضافه نشد چیکار کنم؟ لطفا جواب بده چون من دوتا فلش مریض دارم...!!
    • سعید پاسخ دادن
      سلام به نظرم باید اضافه بشه ! شما اجراشم کردی دیگه؟ چون من خودم تست کردم . اضافه میشه !
  9. پرهام پاسخ دادن
    دستگاه من یه قاب عکس دیجیتاله .... یه مدت پیش یه ویروس گرفت به اسم ravira دقیقا همچین مشکلی واسش پیش امد .... آقا بخدا دیوانه شدم هر کاری کردم نمیشه ... حافظش 120 مگه که از وقتی این ویروسو گرفت 57 مگش الکی پر شده نه چیزی میتونم بزیزم توش نه پاک کنم .... تروخدا کمک کنید
    • سعید پاسخ دادن
      سلام روش ها رو انجام دادین ؟ درست نشد ؟
  10. حمید پاسخ دادن
    واقعا عالی,کامل و بی نقص بود ممنون و تشکر
  11. amin پاسخ دادن
    آقا سعید جواب ندادن هیچ کدوم از روشا
    • سعید پاسخ دادن
      سلام پس احتمال داره فلشتون سوخته ! متاسفم
  12. یبلیب پاسخ دادن
    نمیشه نمیشه نمیشه یه راه درست لطفا
    • سعید پاسخ دادن
      سلام اگه با همه ی راه ها درست نشه باید بگم که فلش یا هارد اکسترنالتون خراب شده یا به اصطلاح خودمون نیم سوز شده ! متاسفم .
  13. حمزه پاسخ دادن
    آقا این کارا چیه؟ من فلشمو با برنامه خود Transcend درست کردم! زیر یک دقیقه.... اینم لینک دانلودش http://www.transcend.nl/support/dlcenter/Software/JetFlash%20Recovery%20Tool.zip
    • شهریار پاسخ دادن
      سلام ممنون از راهنماییتون ولی این روش فقط برای فلش های ترنسند جواب میده.
  14. saeid پاسخ دادن
    از راهنمایی شما ممنونم . تقریبا تمام راه حل هایی که در سایت های گوناگون فارسی و انگلیسی به شکل مجزا وجود داشت ، یکجا جمع کرده اید که با ارزش است . فقط به عنوان راه اول یا آخر ، سر زدن به سایت سازنده فلش درایو را نیز قرار دهید که به طور معمول شرکت سازنده ، آپدیت نرم افزاری فلش یا نرم افزار برای چک و تعمیر (fix & repair) فلش درایو بر روی سایت قرار می دهند که به شکل رایگان قابل دانلود و اجرا است . استفاده از بخش FAQ سایت نیز در مواردی کارگشاست .
    • محمد پاسخ دادن
      دوست گرامی خیلی ممنون حتما موارد خواسته شده رو اضافه می کنیم
  15. ولي رجني پاسخ دادن
    سلام براي اونا كه مي گن از هيچ راه نشد : راه حل n ام : هنگام نصب ويندوز فلش را به كامپيوتر وصل كنيد در مرحله ي فرمت درايوها فلش را هم فرمت كنيد تا پايان نصب ويندوز صبر كنيد . چون به نظرتان مي آيد اگر خارج كنيد كار تمام است. .من مجبور شدم دو بار اين كار را انجام بدم اميدوارم شما موفق بشين و به من هم اطلاع بدين .
  16. هوشنگ پاسخ دادن
    سلام تمام راه حل های شما را امتحان کرئم متأسفانه مشکل فلشم حل نشده خواهشمندم کمک کنید.
    • سعید پاسخ دادن
      سلام فلشتون چند گیگ هست ؟ چقدر میتونید از حافظه فلشتون استفاده کنید ؟
  17. vahid پاسخ دادن
    salam man raveshe sevom ro anjam dadam vali atart.bat to ke mizanam 1 safhe siah baz mishe /paeene safhe siahe neveshte press any key to continue /vaqti 1 dokme mizanam kollan safhe baste mishe /chi kar konam?????? lotfan javab ro be emailam send konid /ba tashakore faravan az site khoobe2n///
    • سعید پاسخ دادن
      سلام وحید جان شرمنده وقت نداریم که جواب رو ایمیل کنیم به همین خاطر همین جا جوابتو میدم . بعد باز کردن اون فایل .bat باید بری تو رجیستری و کاری که تو روش سوم رو گفتیم دوباره انجام بدیم . این فایل .bat باعث میشه که اگه شما تو رجیستری write protect نداشته باشین یک write protect واستون ایجاد بشه ! اگر باز سوالی بود بنده در خدمتتونم .
  18. مجيد پاسخ دادن
    salam man ye felash sony daram in moshkele dare hame raharo emtahan kardam nashod.rahe hale 2 ro raftam meghdaresh 0 bod.rahe hale 5 aftam aslan disk mano nemiare.lotfan komak konid.mamnoon misham
  19. MAHSA پاسخ دادن
    خیلی ممنون ولی متاسفانه واسه من جواب نداد............
  20. محمد پاسخ دادن
    سلام. با تشکر از مطلب بسیار خوبتون. با استفاده از این نرم افزار می تونید مشکلتون رو حل کنید. http://antiviruss.ir/?p=633
  21. morteza پاسخ دادن
    سلام می تونین از نرم افزاره زیر هم استفاده کنین سریع و راحت USB.Write.Protect.v2.0.0 اینم لینکش http://p30download.com/fa/entry/47112/
  22. morteza پاسخ دادن
    نشد :(
  23. امین پاسخ دادن
    سلام من مشکلم با بقیه فرق میکنه.من وقتی گوشی اندرویدی خودم رو به کامپیوتر وصل میکنم و وارد اون میشم هم حافظه گوشیم هست و هم حافظه مموری کارت و فقط پوشه obb در پوشه android در حافظه گوشیم این اخطار رو میده.نمیتونم حافظه گوشیم رو فرمت کنم چون دیگه گوشی بی گوشی.بقیه پوشه ها و مموری کارت هیچ مشکلی ندارن.علت چیه؟راه حلی داره؟
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 3,447
  • بازدید کلی : 64,421