آموزش تصویری و کامل کار با Instagram

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار مبتنی بر اشتراک گذاری تصاویر و یا فیلم های هر شخص با دوستانش می باشد.

در اینجا سعی داریم قسمت های مختلف این اپ را به شما معرفی کنیم.

1. ثبت نام :

اینستاگرام کاملا مبتنی بر گوشی های موبایل می باشد بر همین اساس ثبت نام آن نیز توسط گوشی های همراه صورت می گیرد.

اولین بار که اپ این گوشی را باز می کنید گزینه Register را انتخاب کنید و سپس با دادن نام کاربری , ایمیل و پسورد به راحتی ثبت نام کنید.

اینستاگرام از 2 طریق قابل دریافت می باشد . لینک آیتیونز برای گوشی های اپل , لینک بازار برای گوشی های اندرویدی

2. جستوجو و یافتن دوستان :

برای یافتن دوستان خود کافیست روی علامت ستاره ( علامتی شبیه به قطب نما ) پایین صفحه تپ کنید , صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در بالای آن جای سرچ کردن دارد.

نام فرد مورد نظر را در آن بنویسید و سرچ کنید.

3. Follow و Follow Back :

هنگامی که وارد صفحه شخصی فردی می شوید یک گزینه به نام Follow وجود دارد.

در اینستاگرام چیزی به نام Add کردن وجود ندارد اما جایگزینی به اسم Follow در آن دیده میشود , این به آن معنی می باشد که شما دیگر مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی هنگامی که شخص را Add می کنید الزاما یک رابطه دو طرفه با شخص ندارید ,  آن شخص حتما باید شما را Follow کند تا پست های شما را ببیند.

به عمل دنبال کردن فرد دیگر Follow و به عمل فالو کردن شخصی که شما را قبلا فالو کرده است Follow Back گفته می شود.

 4. قرار دادن تصاویر در اینستاگرام:

دکمه آبی رنگ پایین صفحه را فشار دهید تا به قسمت عکاسی اپ وارد شوید , پس از ورد به این صفحه و گرفتن تصویر مورد نظر گزینه هایی برای ویرایش و حرفه ای تر کردن تصویر به شما نمایش داده می شوند.

گزینه ای که به شکل قطره می باشد برای تار کردن قسمت های مورد نظر تصویر می باشد و دکمه خورشید برای تنظیم رنگ و مربع برای ایجاد کادر دور عکس و گزینه ای که به شکل مربع کج می باشد برای تنظیم درجه صاف و یا کج بودن تصویر می باشد.

بعد از این مرحله با فشار دادن گزینه Next وارد صفحه ای می شوید که می توانید دوستان خود را در عکس تگ کنید و یا هشتگ ( # ) برای عکس خود بنویسید که فیو ( Fav ) بیشتری دریافت کنید.

5. اخبار و Notification ها :

در بین آیکون های پایین صفحه تصویر یک قلب نیز دیده می شود که با انتخاب آن می توانید ببینید چه کسانی تصویر شما را پسندیده اند و یا نظر زیر آن گذاشته اند. همچنین می توانید ببینید دوستانتان چه تصاویری را پسندیده اند و به تازگی چه کسانی را Follow کرده اند.

6. تنظیمات اکانت اینستاگرام :

اگر بر روی آیکون مستطیل شکل پایین سمت راست , تپ کنید وارد صفحه شخصی خود می شوید و سپس با انتخاب گزینه Edit Your Profile وارد تنظیمات اکانت اینستاگرام خود می شوید و می توانید تغییرات دلخواه را در آن انجام دهید.

این 6 مرحله تمامی قسمت های مهم در اینستاگرام را به شما توضیح دادند حال ممکن است سوالاتی برای شما  پیش آید که در پایین به آنها پاسخ می دهیم.

سوال : چگونه تصاویر خود را از اینستاگرام پاک کنیم؟

پاسخ : وارد صفحه عکس مورد نظر شوید. سپس روی علامت ” سه نقطه ” پایین صفحه تپ کنید. گزینه های مختلفی ظاهر می شوند که می توانید delete را انتخاب کنید.

سوال : چگونه نظرات خود و یا دیگران را از زیر تصاویر پاک کنیم؟

پاسخ : کافیست صفحه تصویر مورد نظر را باز کنید و روی آیکون Comment تپ کنید. وارد قسمت نظرات می شوید , حال با کشیدن نظرات به سمت چپ می توانید آن ها حذف کنید. کافیست روی آیکون سطل زباله تپ کنید.

سوال : چگونه کاربری را از ارسال عکسی مطلع کنیم؟

پاسخ : باید شخص مورد نظر را Mention کنید , Mention کردن یک عمل بسیار ساده می باشد که با گذاشتن علامت @ و سپس نوشتن نام فرد پس از آن می توانید آن شخص را از عملی مطلع سازید. مثلا : @appgetir

سوال : چگونه شخصی را در اینستاگرام بلاک کنیم؟

پاسخ : کافیست وارد صفحه شخصی فرد مورد نظر شوید و روی فلش بالای صفحه تپ کنید , گزینه هایی مبنی بر Report و یا بلاک کردن شخص پدیدار می شوند.

آنبلاک کردن نیز به همین شکل می باشد.